BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 16 December 2011

orang-orang sekarang~

Dah lama rasanya kita ta update blog kan. . *ayat baik :P
sebenarnya nak cerita ni, ,yang aku telah pun menamatkan kertas Peperiksaan Sijil Tinggi Penilaian Menengah. .
alhamdulilah sangat2 sebab semuanye berjalan dengan lancar,dan sekarang aku hanya bertawakal dengan semua jawapan yang aku bagi. .harap2 lulus. .aminnn~ :)

Ok! sebenarnya bukan tu nak cerita,tu intro jek. .gemapk tak! gempak ta! *wink2 =='
sebenarnya aku jenis yang suka sangat STALK orang.aku suka perhatikan sikap manusia disekeliling aku.
terutama di FACEBOOK. .even ak tak kenal someone dalam FB tu,dari segi dia ber-coment,update status,aku da boleh baca jenis org tu macam mana.ak bukan ahli nujum,aku just baca sikap seseorang tu,dan aku tak menghuraikan bila aku da baca sikap seseorang tu.sebab kata orang 'jangan menilai dari segi luaran' . :)


Gosip Girl ! *jangan amalkan ok. :)


Tapi kalau ada status yang menghina orang lain, ,memperlekehkan orang, ,atau sewaktu dengan nye, ,korang kena fikir dulu sebelum meluahkan dekat FB tu. .you know,benda tu mcm ta sepatutnye buat dekat public. .ok! ak sedar apa yang aku ckp ni dan aku admit lar dulu pun aku macam tu,dan sekarang aku belajar dari kesilapan tu. .

Lagi satu, ,aku terbaca satu blog. .memang ta patot lar orang yang buat blog tu kot.dia stalk fb orang then amek picture orang, ,then letak dekat blog dia,lepas tu mengutuk picture orang2 tu. .you know, ,benda tu mengaibkan. .memang tak dapat nafikan,pictures yang di ambil tu,agk teruk sesetengahnya. .tapi cara orang si stalker mngutuk gambar dorang memang tak patut. .ok! aku tak nak tnjuk blog orang tu. .tapi nak korang fikir juga lar kebaikkan dan keburukkan kalau mengutuk orang yang tak ada buat salah dengan kita. .

Aku pun tau,yang aku ni ta patut nak cakap pasal orang,sebab aku pun bukan baik sangat,dan kadang2 aku ada cakap pasal orang. .tapi aku belajar dari silap aku. .aku cuba untuk ubah apa yang tak betul pada aku, .
senang cakap MUHASABAH DIRI lar. . :)


lelaki dan perempuan mana yang kuat bergosip ek? --'


p/s : lihat kesalahan diri sendiri dan banding kan dengan kesalahan orang lain.kemudian korang sendiri nilai diri korang. . :)

1 comment:

  1. heyy si chanteek :)

    #its supposed to be Sijil Peperiksaan Tinggi Malaysia :)

    nice sharing ouh !!

    ReplyDelete