BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 11 April 2012

masalah lagiii~

ASSALAMMUALAIKUM~
Kepada pembaca blog aku ni,aku nak ucapkan terima kasih la sebab sudi nak baca cerita karut marut aku ni. HEHE~ Actually blog aku buat ni macam luahan segala masalah aku,cerita2 yang aku alami,sejarah dalam hidup dan macam2 lagi.Aku akan cerita dalam ni. Tak semua lar aku cerita,sometimes ada masalah yang kita tak boleh nak share dengan orang kan.Tapi..,,tu lar. Memang aku jenis suka bercerita, nak wat cenggane ! :P

Back to our bisnes,,MASALAH! PROBLEM! Merata-rata disekitar hidup aku ni.Ta lepas daripada masalah,itu adalah kenyataan. Bukan aku na merungut atau mengeluh dengan ujian yang Allah beri,tapi aku rasa masalah ni macam cabaran dalam hidup kita. Cabaran yang semakin lama,semakin buatkan kita matang . Tapi aku suka kan adventure. Memang aku sangat lemah semangat,tapi aku sangat kuat untuk hadapi semua masalah yang datang. *hakikatnye akan menangis jika keseorangan :P

Masalah yang orang selalu hadapi adalah MASALAH DUIT ! Wang ,, Duit.. Maksud yang sama,benda yang sama,ejaan je lain.. weee~ X_x
Ok! memang semua orang dalam dunia ni,sangat2 memerlukan duit. Sampai rasa duit tu kepentingan dalam hidup,ta ada duit tak boleh hidup . Betul ke? Sounds like,kita ni jadi hamba duit,mangsa duit.. You know,duit boleh beli everything,even things,food,clothes,and sometimes we can buy human. Manusia pun boleh dibeli,kira macam pemerdagangan orang,eksploitasi wanita,kanak2 dan lain2. Maksud toilet pun bayar beb ! Apa seyhh~ huhuhu
Thats why,kebanyakkan orang yang berpendapatan rendah sentiasa mengalami kehidupan yang rumit.Dan kadang2 orang jadi gila sebab tak ada duit,orang jadi kejam sebab nak dapatkan duit. Disebabkan duit jugak orang ta fikir pasal masalah yang datang. Even aku sendiri,duit sentiasa lari.Aku ta tau la sama ada duit tu tak suka dengan aku ke,duit tu benci ke,,tapi tak patut la kan. Sebab perbelanjaan aku setiap hari memang ta mencukupi.Padahal aku ta ada tanggung sape2,aku ta ada na bayar hutang. Tapi duit tu susah nak cukup dengan aku. Itu masalah ORANG BOROS! OK! Aku sedar~ =,=
So berpada-pada lar ye kita dengan DUIT. Masalah mudah timbul dengan duit walaupun setakat 20 sen. Dan berjimat-jimat lar... *mengingatkan diri sendiri hee~

Masalah kedua ada PERHUBUNGAN SESAMA MANUSIA. Bermaksud,gaduh,bermasam muka,tak bertegur,marah dan perasaan2 seumpamanye terhadap kawan2,keluarga,boyfriend/girlfriend atau orang sekeliling. Manusia,,mudah ada sikap negatif. Perkara tu normal sebab manusia bermacam2 perasaan.Kadang2 terlanggar bahu sikit pun boleh buat gaduh,gurau secara halus pun boleh buat gaduh,bercakap demi nasihat pun boleh ada yang salah faham..Benda tu semua hasutan negatif terhadap apa yang orang bicarakan dengan kita.Bagi aku,masalah yang serius bila aku ada masalah dengan kawan2 aku.Masalah tu memang aku pandang serius sangat2 tapi dalam masa yang sama aku ta tau na setelkan macam mana.Sampai kadang2 aku tension sendiri kalau dapat kawan yang ta reti nak memahami.Lagi masalah dengan famly atau parents.Itu masalah lagi complicated sesangat.Kita tak boleh lepas dari semua tu kan.Pasti ada je benda yang akan jadi.

No comments:

Post a Comment